Facebook'ta Kanka Sen Misin Virüsü!

                                                                                                              Sponsor Reklam
Merhabalar herkese. Yeni bir facebook virüsü ile karşı karşıyayız. Bu seferki bir reklam tıklatma veya sayfa beğendirme virüsü.

Virüsü yazan arkadaşın JavaScript olarak yazdığı kodları açtığınız anda Google Chrome a uzantı şeklinde ekliyor ve arkadaş listenize aynı mesajdan gönderiyor. Ve binlerce kişi bu şekilde bu tuzağa düşüyor. Chrome dışında farklı tarayıcı kullananlar şanslılar. Ben de bir Yandex kullanıcısı olarak link tıkladığım halde şanslı olan kişilerden biriydim.

Mesajın şu tarzda türevleri bulunmaktaymış arkadaşlar.

Kanka , bu sen misin ? http:// goo.gl/ NEce T0 ijLxfR
Şu rezilliğe bak ? http: //goo.gl/ NEc eT0 ij LxfR
Galatasaray-Fb maçı ? http:// goo.gl/ NEc eT0 ijLxfR

Chrome kullanan arkadaşlar için çözümü anlatıyorum



1. Başlat -- > Çalıştır açalım.  Kısa yolu Windows +r



2. Aç dediğimiz kısma aşağıdaki adresi yapıştıralım.

C:\Users\Administrator\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions


Benim Administrator yazdığım yere (mavi alan) siz bilgisayarınızın ismi ne ise onu yazacaksınız. Bunu için şuraya bakabilirsiniz. Windows u İngilizce kullananlar C de Users klasörü içine Türkçe kullananlar ise C de Kullanıcılar klasörü içine bakabilirler. Oradaki ilk klasörün ismi ne ise onu yazıyoruz.

Yada başlat ile falan uğraşmadan gördüğünüz adresi kendinizde bulabilirsiniz. Ama böyle daha kısa.

Gerekli işlemleri yaptı isek tamam diyelim

3.  Açılan dosya içindeki tüm klasörleri silelim. Benim bilgisayarımda oluşmadığı için klasörün adını bilemiyorum. Siz hepsini silip işi garantiye alabilirsiniz.



Virüsten kurtuldunuz artık hiç bir arkadaşınıza mesaj gitmeyecek. Geçmiş olsun.

Benzer Konular

2 yorum: